Lediga tjänster

Vi är ledande inom plasthalvfabrikat och kompletterande plastprodukter i Skandinavien. Med närmre 50 års erfarenhet, unik kompetens och ett personligt engagemang utöver det vanliga verkar vi inom affärsområdena Industri och Reklam samt Bygg och Trädgård. Idag är vi runt 55 anställda och omsätter närmre 400 MSEK. Våra kunder finns inom industrin, bygg och byggvaruhandeln i Sverige, Norge och Danmark. Våra försäljningskontor och lager finns i Kungsbacka, Stockholm och Oslo.

Innesäljare / Orderadministratör / Ordermottagare

Drivs du av försäljning och har ett intresse för teknik? Vill du arbeta i ett företag där det finns stora möjligheter till att utvecklas och växa som person? Vi söker dig med driv och en anda som hela tiden vill framåt i det du tar dig ann.

Tjänsten är belägen på vårt kontor i Kungsbacka och är på heltid i cirka fem månader med chans till förlängning.

Arbetsbeskrivning:

I rollen som innesäljare arbetar du med försäljning och löpande ordermottagning från befintliga kunder. Rollen innefattar mycket kundkontakt via telefon och mail där du bland annat kommer ta emot frågor rörande våra produkter och beställning av material samt hantera offertförfrågningar. Vidare har du koll på leveranser samt registrering och kreditbevakning av kunder. Du kan även komma att få assistera våra säljare i deras säljuppdrag.

Inledningsvis kommer din arbetsledare ge dig en introduktion i företaget, affärssystemet samt arbetsuppgifterna och du kommer även få en utbildning i kvalité och miljö. På sikt finns det goda möjligheter att i rollen få mer ansvar och fler arbetsuppgifter.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi tror att du som söker har förmågan och intresset för att samarbeta med andra människor och har lätt för att se till gruppens bästa. Vidare tror vi att du har kunden i fokus, är tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs med ett högt tempo och har förmågan att hålla fokus under hög arbetsbelastning. Slutligen tror vi att du är en social och öppen person som känner dig trygg i kontakten med nya människor.

Övrig information

Har du frågor om tjänsten ber vi dig att mejla vår försäljningsdirektör Håkan Johnson; hakan.johnson@gop.se

Försäljningsansvarig till vårt kontor i Oslo

Arbetsbeskrivning:

Som Försäljningsansvarig inom affärsområdet kommer du att ansvara för försäljningen för oss på den norska marknaden. Du kommer att bearbeta befintliga och potentiella kunder i Norge med fokus på tillväxt. I rollen blir du ansvarig för tillväxt/utveckling och lönsamhet för den norska marknaden vilket inkluderar budget, försäljning, prissättning och mässor. Du ingår i ett försäljningsteam för industrisegmentet, som består av åtta personer i Norden och du har ett nära samarbete med övriga affärsområden. Du arbetar mot gop’s industrikunder som finns representerade inom flera olika segment som b.la. plastbearbetare, tryckerier, glasmästare, reklambyråer, profilbolag och i föreskrivande led såsom arkitekter och konsultbyråer m.m. Att kunna sälja in och implementera bolagets olika produkter och koncept blir en viktig del av din vardag och du arbetar kontinuerligt med att utbilda återförsäljare och slutkunder. Du är placerad på kontoret i Oslo och rapporterar till vår försäljningsdirektör.

Kvalifikationer

För att lyckas som Försäljningsansvarig har du en stark egen drivkraft och är en utpräglad tävlingsmänniska som brinner för att uppnå goda resultat. Du är strukturerad både som person och i arbetet samt har en affärsmässig och kundorienterad approach i allt du gör. Du har minimum 4 års erfarenhet från B2B och vi ser gärna att du har erfarenhet av industrisegmentet och förstår våra kunders behov och önskemål. Du kan uppvisa mycket goda försäljningsresultat och är en målinriktad och resultatfokuserad person i alla lägen. Du är en person som med lätthet hittar nya vägar för att utveckla affären. Du har god datorvana och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder:

Vi är marknadsledande inom vårt segment och drivs av en entreprenörsanda där de hela tiden utvecklar nya produkter och koncept för att tillgodose marknadens behov och önskemål. Vi har en platt organisation där möjligheten till påverkan är stor och eget ansvar ses som en självklarhet. Det finns goda möjligheter till egen utveckling där du kan påverka din karriär inom vår koncern.

Du erbjuds lägenhet i Oslo, en bra fast lön och möjlighet till provision/bonus vilket gör att du har stora möjligheter att påverka din lön. Målsättningen med rollen är att du ska skapa tillväxt på den norska marknaden och kunna axla ansvaret som försäljningschef på sikt.

Ansökan

Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se eller Emilia Persson 0793-355674 emila.persson@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Engagerad Ekonomichef till vårt kontor i Kungsbacka

Arbetsbeskrivning

Din huvuduppgift blir att leda och utveckla ekonomifunktionen och du har ett personalansvar för två personer. Du har ansvar för bokföring, löner, avstämningar, periodisering, årsbokslut, skattefrågor, deklarationer, kontakt med revisorer och övergripande finansiell analys. Rollen är tillika operativ vilket gör att du kommer att arbeta med löpande bokföring och redovisning. I ditt ansvarsområde ingår även att vidareutveckla processer och arbetssätt. Förutom helhetsansvar för redovisningen har du också en affärsinriktad funktion där du stödjer verksamheten genom att utveckla och implementera rutiner och processer. Du arbetar tätt tillsammans VD och ägare. Du är placerad på vårt kontor i Kungsbacka och rapporterar till VD.

Kvalifikationer

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och vi ser gärna att du har haft en liknande roll sedan tidigare, alternativt har du varit redovisningsansvarig och ser detta som ditt nästa steg i karriären. Du har mycket god erfarenhet av redovisning och vi ser gärna att du är kunnig inom löneadministration och med ett intresse av HR-frågor. Du har vanan att både arbeta strategisk och se till helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva ekonomifunktionen och affären framåt. Du har goda IT-kunskaper framförallt inom Excel och erfarenhet av ERP system, med fördel MS Dynamics. Du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Din personlighet

Som person är du strukturerad, noggrann och analytisk och du drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget som är under tillväxt. Du är en teammänniska som är serviceinriktad och skapar med lätthet engagemang och motivation hos människor omkring dig.

Ansökan

Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se eller Emilia Persson 0793-355674 emila.persson@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Medarbetare till vårt lager i Kungsbacka

Arbetsbeskrivning

Som lagermedarbetare kommer du att arbeta med varierande lageruppgifter som att hantera beställningar, ta emot gods, lagerläggning, plockning och packning. Din roll är viktig i strävan efter att uppnå ett effektivt arbetssätt och du vet vad det innebär att sätta företagets bästa i centrum.

Kvalifikationer

Nu söker vi dig som har truckkörkort och erfarenhet av lagerarbete. Du är van att arbeta strukturerat och upprätthålla goda rutiner i ditt arbete. Vi tror att du har en serviceinriktad inställning i ditt arbetssätt och är van vid att arbeta mycket noggrant och självständigt! Som person är du engagerad i de arbetsuppgifter du tar dig an, det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du behöver kunna ta egna initiativ i ditt arbete. Du skulle beskriva dig själv som en strukturerad, glad, serviceinriktad och positiv person som ser möjligheter istället för problem!

I denna tjänst är det krav på truckkort för motviktstruck och skjutstativ.

Din profil

Körkort: B

Arbetslivserfarenhet: lagerarbetare: Mindre än 1 års erfarenhet(krav)

Övrigt

Tillämpligt kollektivavtal: Partihandel Svensk Handel-Handelsanställdas förbund.

Kontaktinformation

Företagets adress: Magasingatan 16 Kungsbacka

Postadress: Glasfiber & Plastprodukter AB, Box 10300, 43423 Kungsbacka

Telefonnummer: 031-87 00 10

E-post: jobbansokan@gop.se

Sök jobbet senast 18 februari 2018

Anställningen är en visstidsanställning under perioden mars – augusti med chans till förlängning. Arbetstid: dagtid alternativt kvällstid, heltid Start: mars Plats: Kungsbacka Urval: sker löpande Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ange referens Lagerarbetare.

Vi vill att du skickar din ansökan via mejl till: jobbansokan@gop.se

Till toppen