Lediga tjänster

Vi är ledande inom plasthalvfabrikat och kompletterande plastprodukter i Skandinavien. Med närmre 50 års erfarenhet, unik kompetens och ett personligt engagemang utöver det vanliga verkar vi inom affärsområdena Industri och Reklam samt Bygg och Trädgård. Idag är vi runt 55 anställda och omsätter närmre 400 MSEK. Våra kunder finns inom industrin, bygg och byggvaruhandeln i Sverige, Norge och Danmark. Våra försäljningskontor och lager finns i Kungsbacka, Stockholm och Oslo.

Supply Chain Manager till gop i Kungsbacka

ARBETSBESKRIVNING

Som Supply Chain Manager har du ett personalansvar för ca 30 personer varav 5 direktrapporterande vilka arbetar inom lager, inköp och transportplanering. Du ansvarar för S&OP Processen med ett fullt lönsamhets- och resultatansvar för ditt ansvarsområde. Tjänsten är både operativ som strategisk vilket gör att vi söker dig som önskar en bred roll där du får möjlighet att påverka. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Kungsbacka och du sitter med i ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

  • Ansvara för att rätt produkt till rätt kvalité levereras i rätt tid.
  • Ansvara för att inköp, leverantörsutveckling, lagerföring och leverans sker effektivt och i linje med verksamhetens mål och strategier
  • Utveckla, planera och leda arbetat för att effektivisera och optimera flödet för centrallagret i Kungsbacka och övriga två lager som ligger i Stockholm och Oslo
  • Ansvara för att utveckla logistikarbetet och vidareutveckla företagets ”inköpsorder till leverans-process
  • Leda utvecklings- och förändringsarbetet för ständiga förbättringar enligt Lean-principen
  • Främja en stabil och förtroendeskapande arbetsmiljö
  • Kontinuerligt coacha, stödja och motivera dina medarbetare
  • Följa upp och utvärdera verksamheten mot uppsatta mål
  • Delta i budget-, prognos- och resultatuppföljning

KVALIFIKATIONER

För att lyckas i rollen är du en rationell, beslutsam och engagerad ledare med förmågan att analysera komplexa frågor och göra rationella bedömningar. Du har en hög social kompetens och motiveras av att utveckla människor, processer och verksamheter för att skapa större kundnytta. Du har vanan att se helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva verksamheten framåt

Du har en relevant eftergymnasial utbildning och har arbetat som Supply Chain Manager där du har haft  ansvar för S&OP processen. Du har förmågan att arbeta operativt som strategiskt och förstår att synlighet och deltagande i den dagliga driften är en förutsättning för att bygga ett framgångsrikt team. Du har arbetat med process- effektiviseringar inom ”inköp till leveransprocess”. Du har mycket goda IT-kunskaper och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

PERSONLIGHET

Som person är du strukturerad, noggrann och analytisk och du drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget som är under tillväxt. Du är en teammänniska som är serviceinriktad och skapar med lätthet engagemang och motivation hos människor omkring dig.

ANSÖKAN/KONTAKT

Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851  johan.sjoberg@yourtalent.se

Till toppen