20 juni 2018
gop lanserar nytt butikskoncept och grafisk profil för sitt utegolv gop Woodlon, ett steg i vårt arbete för att ytterligare stärka varumärket och stötta våra återförsäljare och möta upp den ökade efterfrågan på gop Woodlon.
Vi har länge sett en tydlig och ökande trend i vår försäljning, efterfrågan på gop Woodlon ökar. Vårt mål är att bli den attraktivaste affärspartnern som skapar mest värde för våra återförsäljare och deras kunder! Därför har vi analyserat dagens köpresa, vår konkurrentsituation samt vad konsumenten efterfrågar och värdesätter, säger gops marknadschef Anna Wennergren.
Syftet med vår nya grafiska profil är att ytterligare stärka varumärket på marknaden för att bättre kunna förmedla upplevelsen av gop Woodlon. Vårt utegolv gop Woodlon består av träkomposit och är därmed nästan helt underhållsfritt. Vi vill att konsumenten ska kunna njuta mer av sin lediga tid hellre än att lägga massa tid på underhåll, för ett skönare uteliv helt enkelt.
Vårt butikskoncept är utvecklat utifrån en omnistrategi där vi följer kunden genom hela köpresan, från idé till handling. Vi stöttar våra återförsäljare med digitala plattformar, marknadsföring och nya butiksställ. Det nya butikskoncptet finns ute hos våra utvalda premiumkunder.
Under våren har Woodlon sortimentet även utökats med ytterligare en ny färg. Den nya färgen heter Antique och är en varm grå färg med en vacker och karaktäristisk träådring.
Läs mer om gop Woodlon på www.woodlon.se